Applying Service Science in Business; Attaining Growth and Profitability Through Customer Investment and Empowerment

Preț: 137,94 lei
Disponibilitate: la comandă (vezi secțiunea "Despre livrare")
ISBN: 9781606496626
Anul publicării: 2013
Ediția: 1
Pagini: 200
Coperta: SOFT BACK

DESCRIERE

Business paradigm shifts are rare. However, the shift to a services-dominant economy and to services-dominant value creation genuinely merits the designation. Almost 80% of GDP in developed economies is attributable to services, and some economists regard products as merely the physical embodiment of service delivery. Yet today's business analysis, business management, business organization, business processes, and business education emerged from manufacturing-dominant logic; the principles of service are often under-served and poorly understood. This results in lost opportunities for growth. Service Science, Management and Engineering (SSME) has been slowly bubbling up and building learning and knowledge in academia for 30 years, with an acceleration in the last ten years. The disciplines, principles, insights and tools of SSME are now ready to transition to the mainstream business world, with transformative effect. .

This book expounds the six principles of Service Science, including the all-important principle of value co-creation (between the producer and the customer, the employee and the hierarchy etc). The book contains compelling examples and clear direction for application. It describes the tools for application of the principles, from modular business architecture (a new form of business organization to achieve absolute advantage) to the global, mobile and social business tools that establish scalable platforms for fast, efficient growth in the service economy for Globally Integrated Enterprises--large and small/medium enterprises (SME). Service Science, as a field of academic study and research, is supported by 30 years of learning. This book brings this knowledge firmly into the business mainstream, addressing both the 'Why' and the 'How', and incorporating the tools for action.

About the authors

Hunter Hastings San Francisco, CA, adjunct faculty, Hult International Business School

Jeff SapersteinSan Francisco, CA; adjunct faculty; Hult International Business School

Schimbări de paradigmă de afaceri sunt rare . Cu toate acestea , trecerea la o economie de servicii - dominante și la servicii de dominante crearea de valoare merită cu adevărat denumirea . Aproape 80 % din PIB în economiile dezvoltate se datorează serviciilor , și unii economiști consideră produse ca doar întruchiparea fizică de livrare de servicii . Cu toate acestea, analiza de astăzi de afaceri , managementul afacerilor , organizație de afaceri , procese de afaceri , și educație de afaceri ieșit din logica de fabricație dominant , principiile de serviciu sunt de multe ori sub - a servit și prost înțeleasă . Acest lucru duce la pierderea oportunităților de creștere . Serviciu de Stiinta , de management și inginerie ( SSME ) a fost barbotare încet în sus și de învățare de construcție și cunoștințe în mediul academic de 30 de ani , cu o accelerare în ultimii zece ani . Disciplinele , principiile , ideile și instrumentele de SSME sunt acum gata pentru trecerea la lumea de afaceri de masă , cu efect de transformare . .

Această carte expune cele șase principii ale științei serviciilor , inclusiv toate - de important principiul de co- crearea de valoare ( între producător și client , angajat și ierarhia etc ) . Cartea conține exemple convingătoare și o direcție clară de aplicare . Acesta descrie instrumentele de aplicare a principiilor , de la arhitectură modulară de afaceri ( o nouă formă de organizare a afacerilor pentru a obține un avantaj absolut ) la nivel mondial , mobile și sociale instrumente de afaceri care stabilesc platforme scalabile pentru creștere rapidă , eficientă în economia de servicii de la nivel global Intreprinderi integrate - întreprinderile mari și mici / mijlocii ( IMM-uri ) . Serviciu Știința , ca un domeniu de studiu academic și de cercetare , este susținută de 30 de ani de învățare . Această carte aduce această cunoaștere ferm în prim plan de afaceri , se referă atât la "de ce" și "cum" , și care încorporează instrumente de acțiune .

Despre autori

Hunter Hastings din San Francisco , CA , facultate adjuvant , Hult International Business School

Jeff SapersteinSan Francisco , CA , facultate adjuvant , Hult International Business School

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0326 sec